Friday, August 28, 2009

Submission to the Almighty

Dan jika kamu menghitung-hitung nikmat Allah, nescaya kamu tidak dapat menentukan jumlahnya. Sesungguhnya Allah benar-benar Maha Pengampun lagi Maha Penyayang(16:18)


Assalamualaikum bloggie...

I just finished my Liqa' session with Ustazah Mai ..when ...I received The Call. Sadiq was on the other line ...telling us (bic and I) that Suhaili and Che Farhan got into an accident and in ICU. Astaghfirullahal'azim... wofsha rasa ...at that time wofsha tak nampak lain...automatically Allah SWT lintaskan into my mind ....few days back talking to them in class and joking around with them. Then wofsha terlintas kan Syahmi. AllahuAkbar...jangan lah sekarang ...that's what my heart "negotiated" with Him. I picked up the phone calling all his friends...all unanswered...Ya Allah dugaan apakah ini .....ada kah aku mampu...Then I thought one of his friends, Kodok that might be around...Bic pun panic ...calling Emma K in student affairs ...for the info...rupa2 nya...dorang pun taktau...hati wofsha dah tak diam ..I grabbed my handbag and car key ..tak rasa pun berapa anak tangga aku lompat ..kain terselak ke ..mampus le ...bic was screaming ...weii..."hep tak tau lagi...ema baru nak call up.." - Tak pe Bic ..anything I let you know ..I go first...Ihya Ramadhan project kendian cakap" ..screaming on top of my lung from downstairs.

All I could think of was General Hospital. Have to get to the GH a.s.a.p. Then I couldn't find my car! rupa2nya pagi tadi aku park kat belakang...not at the usual's. hooo berlari pulak le haku ke belakang macam orang tak betul...people were wondering what is happening to cik sha. Emma K saw me running to my car "cik sha!! hospital ke? ikut!!" - Faster! all I knew ..my jantung at that time ...was worst then hip hop beat. I rushed to Kodok's house ...screaming for his name and he juz knew about it too...from Bic who finally managed to call him. on the way out from that residential area..I managed to get sodiq back on the phone line ....masa itu juga la...phones aku ran out of battery....argghhhhhhhh...............emma K tried hers.. got him on the line ..yang aku dengar masa tu "cik sha...darah banyak....besi tercucuk kat kepala dia ...BERLUBANG!" - AllahuAkbar...masa tu I was 20km to the hospital. aku nangis macam orang gile sambil drive. kodok terdiam kat belakang ...emma K terkedu kat sebelah....when I heard myself honking at the cars....then i managed to istighfar...the 3 of us ...recited Holy Verses and praying for him....yet ...my tears couldn't stop rolling ...Please Save them ya Allah.....itu je yang mampu aku minta. Aku tak sanggup ....dan takkan mampu melihat jasad menunggu aku di situ....aku belum mampu ....Kau Bantu lah Aku Ya Allah .....

I arrived at ER ...di Mudahkan Allah urusan parking (yang senantiasa full and busy itu)...seolah-olah tersedia menunggu kami..Shukur Alhamdulillah...the minute I parked, the 3 of us plunged out and ran to the ER. saw my others boys already there, saat wofsha nampak salehuddin ..kaki ni rasa lemah sangat...wondering what will I see. Alhamdulillah ...he was conscious. Tapi darah berlumuran ....pasir dan segala macam....dan The Hole? yes...jelas luka nya dalam ...di dahi....terduduk aku disitu...Allah....dia belum lihat wajah nya ...yang "shattered" itu ...mungkin suhaili dapat rasa darah di muka but he didn't know how his forehead is. Kami semua terkedu...tak dapat wofsha tahan air mata ni bloggie....wofsha biarkan kodok tengok dia ...and terduduk aku di situ mengenangkan semua ini....farhan came in later ...with an ambulance ...with broken thumb...terkoyak kulit bahu kanan...and couldn't straighten his right leg ...Allah...besarnya dugaan Ramadhan mu kepada mereka ini....

Suhaili was rushed to operation after Iftar...and Farhan was admitted to ER ward for further treatment. 1030pm...I sent Emma K and Kodok back. My dad had 20 misscalls on my phone ..wondering where I was ...which I did inform him earlier...a Dad will always be a Dad ... right bloggie... :) i juz felt bad coz my batts were out and he couldn't reach me...

Terima Kasih Ya Allah ...for ALL Your Mercy. Please keep me Close to You. Amin.

4 comments:

Unknown said...

Ya Allah...dahsyatnya...

alhamdulillah, semuanya selamat.

btw, macamana dia sekarang?

Sha and Forward said...

Alhamdulillah ...kedua-duanya stabil. suhaili dah keluar dari operation room. menunggu luka di kepala sembuh ...farhan di simen jari ...n menunggu laporan doktor tulang..

Sha and Forward said...

btw, xray n scan suhaili ..confirmed...tengkorak selamat..Alhamdulillah...

pexky said...

semoga selamat semuanya..
didoakan lekas sembuh..
Amin..