Friday, July 10, 2009

Friday the 10th

Assalamualaikum bloggie...

wofsha likes friday....wofsha pun suka the number 10. come to think of it ...apa yang aku tak suka ek? hahaha even my Mak said ...semua bende ko telan ..macam tongsampah MPKB hahahaha well... it runs in the family la Che' ......tadi pagi kan bloggie ...my emak ..kecoh2 ....pepagi ari ni patut nya wofsha menghadirkan diri di seminar...tapi malash ...sbb wofsha nak "touch-up" dateline wofsha. hehehehe...rupa2 nya my cousin came nak mintak sign pengesahan Penghulu kampung for her daughter's documentation. Since when Ayah aku jadi penghulu ..I mumbled....coz i just had my shower and was still sleepy heee :) dah tu my mak was like..."gi tolong ata dio rumoh tok ngulu nuhhhh..tepi skoloh tu jah..." - wofsha pun tengok le mak wofsha tekebil kebil dengan sanggul towel wet hair haku ...."haaaa...?" u know apa jawab mak haku? "oloh laa...gi nga gitu sudoh laa..tunggu dale keto jah ..bia dio jah sore turun ..." - I was like .... what? you're kidding me right? suruh haku pi with that TOWEL ON MY HEAD?!

I did send her there ..MINUS the towel tho...I just hid myself in the car with that wet hair hahahahaha...luckily people hardly notice la kan ...the penghulu cannot sign la pulak....oiggh...then sent my cousin back ...my ayah ordered me to go to his friend's house ...deeeeeeeepppp in the area of fishing village.... again....with semi-dried hair ..i had to put on my scarf la ..coz this one is a bit farther ahead....gile ke apa wofsha ...dosa tak hengat ...he he.

I've never been to this penghulu's house ... so jadi pelancong la wofsha pagi tadi...though am familiar with the Fishing Village ... but the people there rarely know me. Orang kat kampung tu ...satu keturunan normally depa kenai ...so in my case ...people will tengok me like ..." anok sapo tuuuu.....tok rajin kelihh...." :(

we found his house...greeted his wife ..salam here n there ..pot pet tot tet ...signed! done!...hahahaha ... what freaked me was when the tokketua tu asked me " abe ore mano?" - wallaaweeiiii.............cousin aku dah sengih macam kambing dah kat situ... tu abe tu bukan abang brother maksud nya ...abe tu equivalent to a Husband! at that time ..wofsha felt like cair already to the floor....dengan susah payah nye ..i told him the truth... and he asked his wife " anok kito hok bosu jate tu umo berapo eh?" wofsha panicked. I rolled my eyes to my cousin with the we'd-better-RUN signal. My cousin hurriedly excused ourselves..."terima kasih ek pakcik...makcik.... kami balik dulu ...Assalamualaikummm...." by the time she said that I was already ignited my car. hahahahahahahahahahah. adoii...

What a Friday.... kan bloggie... so after dah tolong semua orang pagi ni ... everybody now happy.....my turn pulak to make meself happy ....submitting the write up! hmm....

Tadi masa drive by the beach ..wofsha rindu nak melepak tepi pantai petang2.....tgk sunset...
May it comes true.

3 comments:

pexky said...

muehehe~
''abe ore mano''
ore dkt ko jauh agok² ewh..huhu~

Sha and Forward said...

hahahahahahaha YANG ADO...

pexky said...

ado..
ado...
ado0o...